De afbeelding hierboven laat het speelveld zien. In de gele balken staan twaalf (of tien, of acht) letters, die tot een woord moeten worden gevormd. Om dat voor elkaar te krijgen kunnen de letters worden verplaatst. Klik op een te verplaatsen letter, die krijgt dan een witte achtergrond, en klik vervolgens op het vakje waar die letter naar toe moet. Dat mag een leeg vakje zijn, maar ook één die al een letter bevat, die schuift dan gewoon opzij. Ook lege vakjes kunnen worden verplaatst. Als alle letters in de juiste volgorde staan wordt op de knop OPLOSSING CONTROLEREN geklikt en dan zal blijken of de oplossing goed is. En die oplossing bevat uiteraard een aantal lege vakjes, maar dat maakt niet uit. Zolang de letters maar in de juiste volgorde staan.
Overigens was hier de juiste oplossing AALMOEZENIER.
Bij dit spel zijn geen punten te verdienen, het is als spelmaker gewoon heel lastig in te schatten wat een redelijke tijdsduur is om tot een oplossing te komen. Het is een spel dat puur om het spel en niet om de knikkers gaat. Daarnaast zou het kunnen worden gezien als een oefening voor het spelletje Woordbouwer van RadioM Utrecht.
Omdat hier een vrij grote kans bestaat dat er meerdere goede woorden van de aangereikte letters zijn te vormen, is die kans op dubbeloplossingen hier flink verkleind door de eerste en laatste letter van het vormen woord al vast te leggen. Zij zijn blauw gekleurd en kunnen niet worden verplaatst en andere letters kunnen niet naar deze vakjes worden gebracht.

Klik hier om terug te keren.