De afbeelding hierboven laat het speelveld met drie letterbalken zien. De spelregels bij de speluitvoering met twee woorden wijken hier niet van af.
Nadat op START is geklikt worden de drie (of twee) gele letterbalken met letters gevuld. Dit zijn de letters van drie (of twee) twaalfletterige woorden. Maar in de verticale kolommen zijn de letters wat door elkaar geschud. Om dit te ontrafelen kunnen de direct onder de tijdbalk staande knopjes (met daarin een ^) worden gebruikt. Aanklikken van zo'n knopje doet de drie (of twee) letters eronder bewegen: de derde en de tweede schuiven elk een vakje omhoog, de bovenste gaat naar het onderste vakje (en bij het spel met twee woorden wisselen deze twee letters van plek).
In de afbeelding zijn onder het speelveld rode cijfers geplaatst die in het echte spel ontbreken. Deze cijfers geven aan hoeveel maal er op het daarboven staande knopje moet worden geklikt om weer normale woorden te krijgen. Dat zou in dit geval de woorden GASVLAMMETJE, TRANSPORTBUS en MEDICIJNKAST opleveren.
De knopjes kunnen onbeperkt vaak worden aangeklikt.
Als er zo in de balken drie (of twee) correcte woorden zijn ontstaan, wordt er op BEVESTIG geklikt. Bij goede oplossing levert dat een rondescore op die gelijk is aan het aantal niet gebruikte seconden, en daarna wordt de volgende ronde gestart.
Bij de eerste ronde bedraagt de maximale speelduur 150 seconden (120 seconden bij de twee-woorden-uitvoering) en dat aantal wordt elke volgende ronde 5 seconden minder. De boven in het plaatje staande tijdbalk houdt het verloop van de tijd bij.

Klik hier om terug te keren.