De afbeelding hierboven laat het speelveld zien. Bij het begin van dit spel staan alle twaalf letters in de gele balk. Van deze letters moet binnen 120 seconden (precies de tijd waarin de met de blauwe pijl aangegeven tijdbalk vol loopt) een twaalfletterig woord worden gemaakt. Om het woord aan de weet te komen kunnen er letters worden gekocht door ze in de gele balk aan te klikken. Dat is in het voorbeeld al gebeurd met de 4e letter in de gele balk, die na dit aanklikken naar de onderste balk verhuisde. Daar werd hij precies op de juiste positie binnen het te vormen woord geplaatst, dat hier overigens AALBESSENSAP was. Dit aanklikken van een letter kost in de eerste ronde 8 seconden (die gaan dus af van de beschikbare 120!). Dat aankoopbedrag voor een letter wordt elke volgende ronde met 1 seconde verhoogd. Zodra wordt ingezien welk woord moet worden gevormd, wordt op de knop OPLOSSING geklikt. Vanaf dat moment kunnen er geen letters meer worden gekocht, maar moet de vermeende oplossing binnen 30 seconden (precies de tijd waarin de met rode pijl aangegeven tijdbalk vol loopt) in het dan verschenen tekstvak worden ingetikt en met ENTER worden bevestigd. Is het gegeven antwoord goed, dan is de ronde-score gelijk aan het aantal seconden dat van de 120 niet is gebruikt en volgt de volgende ronde. Dat gaat door totdat er iets fout gaat en dat kan dus op drie manieren:
1. Na 120 seconden is de OPLOSSING knop nog niet ingedrukt.
2. Het intikken van het antwoord kostte meer dan 30 seconden.
3. Het ingevoerde woord is fout.

Klik hier om terug te keren.